Praca - serwis informacyjny - chałupnictwo - E-biznes

Praca dla każdego, e-biznes

  • ZwiÄ™ksz rozmiar czcionki
  • DomyÅ›lny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Home Programy partnerskie Co to jest PP?

Co to jest PP?

Email Drukuj PDF

Czym jest program partnerski?

  • Program partnerski to umowa polegaj±ca na wspó³pracy miêdzy sprzedawc±/us³ugodawc± a partnerem.
  • Program partnerski to dodatkowa droga do zwiêkszenia sprzeda¿y witryny internetowej poprzez sieæ partnerów wspó³pracuj±cych z dana firm±.
  • Program partnerski to sposób zarabiania/dorabiania pieniedzy na stronie internetowej.

Geneza PP

Program partnerski zosta³ spopularyzowany przez firmê Amazon.com (ksiêgarnia internetowa). Jeff Bezos w³a¶ciciel tej ksiêgarni za³o¿y³ program partnerski ju¿ w 1996 roku, da³ on mo¿liwo¶æ po¶rednictwa sprzeda¿y innym firmom, w zamian za prowizje. Nie by³ to jednak pierwszy internetowy program partnerski, jednak¿e sta³ siê on najbardziej popularny, co przyczyni³o siê do powstawania nowych pp.

Podmioty programu partnerskiego

  • Firma sprzedaj±ca - firma wykorzystuj±ca program partnerski do zwiêkszenia swoich zysków, do promocji swoich produktów np. CnebPoints.
  • Partnerzy - osoby promuj±ce dany produkt w zamian za prowizje np. ja i mój serwis pp.ministrona.pl - przyk³adowe strony promuj± ró¿ne produkty z programów partnerskich zobacz wiêcej: zarabianie przez internet.
  • Platforma programów partnerskich (opcjonalnie) - firma us³ugowa bêd±ca dostawc± rozwi±zañ technologicznych i ³±cznikiem pomiêdzy firm± sprzedaj±c±, a partnerem np. np. ProPartner.pl, firma taka pobiera op³aty abonamentowe lub prowizyjne.

Korzy¶ci partnera z programu partnerskiego

Najczê¶ciej korzy¶ci± dla partnera, jest po prostu zarabianie pieniêdzy, najczê¶ciej odbywa siê to trzema sposobami:

  • pay-per-lead - prowizja za nak³onienie internauty do wykoanania jakiej¶ czynno¶ci, np. wype³nienie ankiety, rejestracja w serwisie itd.
  • pay-per-click - prowizja za sprowadzenie klienta na stronê, za klikniecie w baner, w link, np. 15 gr za klikniecie w baner, aktualnie znalaz³em takie programy na platformie tradedoubler.com.
  • pay-per-sale - prowizja za nak³onienie do zakupu, jest to obecnie najpopularniejsza metoda np. Z³oteMy¶li i CnebPoints.

Nie ka¿dy program partnerski daje mo¿liwo¶æ zarabiania pieniêdzy, np. algorytmy.pl, w zamian za kierowanie klientów do serwisu daje mo¿liwo¶æ ?wykupienia? abonamentu i innych us³ug.

Co z programu partnerskiego ma firma sprzedaj±ca?

Firma sprzedaj±ca nawi±zuje wspó³pracê z wieloma osobami/firmami, którzy promuj± jej produkty, najczê¶ciej s± to w³a¶ciciele stron internetowych, którzy stosuj± ró¿ne formy promocji internetowej, aby sprzedaæ produkt firmy. G³ównym celem firmy prowadz±cej pp jest zwiêkszenie sprzeda¿y bezpo¶redniej, nale¿y tu równie¿ zauwa¿yæ, ¿e istniej± firmy których g³ównym dzia³aniem promocyjnym jest w³a¶nie program partnerski np. Z³oteMy¶li (ok 60-70% sprzeda¿y pochodzi z pp) i Cneb.

Zalety programów partnerskich

Program partnerski jest coraz czê¶ciej wybieran± form± promocji w internecie, poprzez swoj± uniwersalno¶æ i unikalne cechy stanowi wrêcz prawie doskona³e rozwi±zanie. PP jest rozwi±zaniem, które pozwala p³aciæ za konkretne wyniki, np. tylko za efektywn± promocje, za nak³onienie do wykonania danej czynno¶ci.

  • W przeciwieñstwie do innych form promocji gdzie sprzedawca jest nara¿ony na du¿e ryzyko powodzenia, program partnerski pozwala na przeniesienie tego ryzyka na partnera. To partner podejmuje dzia³ania promocyjne, to partner jest nara¿ony na koszty z tym zwi±zane.
  • Budowanie lojalno¶ci, nawi±zywanie wspó³pracy pomiêdzy klientem a firm±, firma wspó³pracuje z partnerem który promuje jej produkty, partner mo¿e (choæ) nie musi byæ klientem.
  • Mo¿liwo¶æ promowania siê w serwisach zwi±zanych tematycznie z twoj± firm±.
  • Przy programach wielopoziomowych (partner dostaje prowizje od poleconych partnerów), partnerzy sami dbaj± o zdobywanie nowych partnerów.

Zagro¿enia dla firmy?

Program partnerski mo¿na nazwaæ pewn± form± outsourcingu, czyli wydzielenia czê¶ci dzia³alno¶ci firmy poza jej strukturê organizacyjn±, w tym wypadku *promocji*, lecz ma kilka ró¿nic, co wi±¿e siê z innymi kosztami i formami ryzyka. Firma ponosi koszty 3 rodzajów.

  • Pierwsze to koszty prowadzenia programu partnerskiego: koszt uruchomienia programu, koszty szkolenia, dokszta³cania partnerów (nie zawsze), koszty czasu po¶wiêconego na kontakt z partnerami.
  • Drugimi kosztami s± koszty ryzyka zwi±zanego z brakiem odpowiednich skutecznych partnerów, znalezienie takowych nie zawsze odbywa siê natychmiast, najczê¶ciej partnerzy to ludzie ?m³odzi w internecie?, którzy znale¼li informacje o mo¿liwo¶ci zarobku, trzeba ich dokszta³ciæ, a to trwa i wi±¿e siê z kosztami. Istniej± programy partnerskie, które po kilku lat dzia³alno¶ci nie maj± aktywnych partnerów, a s± prê¿nie siê rozwijaj±ce, których podstawa jest pp.
  • Trzecim kosztem dla sprzedawcy jest koszt utraconych do¶wiadczeñ, koszt utraconej wiedzy na temat promocji, na rzecz wiedzy partnera, który j± zdobywa, firma powoli staje siê uzale¿niona od PP. W wiêkszo¶ci pp partner nie ma obowi±zku informowaæ firmy o wszystkich dzia³aniach, ma woln± rêkê, tak wiêc w przypadku znalezienia skutecznej metody promocji, firma nie musi siê o niej dowiedzieæ.



Tomasz Urban
ebiznes.org.pl

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
 

NEWSLETTER

SONDA

Któr± pracê wybierasz ?
 

STATYSTYKI

Użytkowników : 748
Pozycje : 46
Zasoby : 11
Odsłon : 133578

Praca - Kariera | Katalog Firm SEO | Wrocławski Katalog Firm | Biuro rachunkowe Wrocław | Praca - serwis informacyjny | Chałupnictwo praca w domu
IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego | Kredyty, konta bankowe | Praca w domu

Zarabianie w Internecie
| Mój Biznes | Praca dla Ciebie | Praca - Top 100
Kominki 24 | Nauka Jazdy | Gerda | Zabawki | Kominki | Kredyty | Praca | IKE | Zabawkowy zawrót głowy | E-KIOSK, prasa, książka, e-booki