Praca - serwis informacyjny - chałupnictwo - E-biznes

Praca dla każdego, e-biznes

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Home Programy partnerskie Co to jest PP?

Co to jest PP?

Email Drukuj PDF

Czym jest program partnerski?

  • Program partnerski to umowa polegajca na wsppracy midzy sprzedawc/usugodawc a partnerem.
  • Program partnerski to dodatkowa droga do zwikszenia sprzeday witryny internetowej poprzez sie partnerw wsppracujcych z dana firm.
  • Program partnerski to sposb zarabiania/dorabiania pieniedzy na stronie internetowej.

Geneza PP

Program partnerski zosta spopularyzowany przez firm Amazon.com (ksigarnia internetowa). Jeff Bezos waciciel tej ksigarni zaoy program partnerski ju w 1996 roku, da on moliwo porednictwa sprzeday innym firmom, w zamian za prowizje. Nie by to jednak pierwszy internetowy program partnerski, jednake sta si on najbardziej popularny, co przyczynio si do powstawania nowych pp.

Podmioty programu partnerskiego

  • Firma sprzedajca - firma wykorzystujca program partnerski do zwikszenia swoich zyskw, do promocji swoich produktw np. CnebPoints.
  • Partnerzy - osoby promujce dany produkt w zamian za prowizje np. ja i mj serwis pp.ministrona.pl - przykadowe strony promuj rne produkty z programw partnerskich zobacz wicej: zarabianie przez internet.
  • Platforma programw partnerskich (opcjonalnie) - firma usugowa bdca dostawc rozwiza technologicznych i cznikiem pomidzy firm sprzedajc, a partnerem np. np. ProPartner.pl, firma taka pobiera opaty abonamentowe lub prowizyjne.

Korzyci partnera z programu partnerskiego

Najczciej korzyci dla partnera, jest po prostu zarabianie pienidzy, najczciej odbywa si to trzema sposobami:

  • pay-per-lead - prowizja za nakonienie internauty do wykoanania jakiej czynnoci, np. wypenienie ankiety, rejestracja w serwisie itd.
  • pay-per-click - prowizja za sprowadzenie klienta na stron, za klikniecie w baner, w link, np. 15 gr za klikniecie w baner, aktualnie znalazem takie programy na platformie tradedoubler.com.
  • pay-per-sale - prowizja za nakonienie do zakupu, jest to obecnie najpopularniejsza metoda np. ZoteMyli i CnebPoints.

Nie kady program partnerski daje moliwo zarabiania pienidzy, np. algorytmy.pl, w zamian za kierowanie klientw do serwisu daje moliwo ?wykupienia? abonamentu i innych usug.

Co z programu partnerskiego ma firma sprzedajca?

Firma sprzedajca nawizuje wspprac z wieloma osobami/firmami, ktrzy promuj jej produkty, najczciej s to waciciele stron internetowych, ktrzy stosuj rne formy promocji internetowej, aby sprzeda produkt firmy. Gwnym celem firmy prowadzcej pp jest zwikszenie sprzeday bezporedniej, naley tu rwnie zauway, e istniej firmy ktrych gwnym dziaaniem promocyjnym jest wanie program partnerski np. ZoteMyli (ok 60-70% sprzeday pochodzi z pp) i Cneb.

Zalety programw partnerskich

Program partnerski jest coraz czciej wybieran form promocji w internecie, poprzez swoj uniwersalno i unikalne cechy stanowi wrcz prawie doskonae rozwizanie. PP jest rozwizaniem, ktre pozwala paci za konkretne wyniki, np. tylko za efektywn promocje, za nakonienie do wykonania danej czynnoci.

  • W przeciwiestwie do innych form promocji gdzie sprzedawca jest naraony na due ryzyko powodzenia, program partnerski pozwala na przeniesienie tego ryzyka na partnera. To partner podejmuje dziaania promocyjne, to partner jest naraony na koszty z tym zwizane.
  • Budowanie lojalnoci, nawizywanie wsppracy pomidzy klientem a firm, firma wsppracuje z partnerem ktry promuje jej produkty, partner moe (cho) nie musi by klientem.
  • Moliwo promowania si w serwisach zwizanych tematycznie z twoj firm.
  • Przy programach wielopoziomowych (partner dostaje prowizje od poleconych partnerw), partnerzy sami dbaj o zdobywanie nowych partnerw.

Zagroenia dla firmy?

Program partnerski mona nazwa pewn form outsourcingu, czyli wydzielenia czci dziaalnoci firmy poza jej struktur organizacyjn, w tym wypadku *promocji*, lecz ma kilka rnic, co wie si z innymi kosztami i formami ryzyka. Firma ponosi koszty 3 rodzajw.

  • Pierwsze to koszty prowadzenia programu partnerskiego: koszt uruchomienia programu, koszty szkolenia, doksztacania partnerw (nie zawsze), koszty czasu powiconego na kontakt z partnerami.
  • Drugimi kosztami s koszty ryzyka zwizanego z brakiem odpowiednich skutecznych partnerw, znalezienie takowych nie zawsze odbywa si natychmiast, najczciej partnerzy to ludzie ?modzi w internecie?, ktrzy znaleli informacje o moliwoci zarobku, trzeba ich doksztaci, a to trwa i wie si z kosztami. Istniej programy partnerskie, ktre po kilku lat dziaalnoci nie maj aktywnych partnerw, a s prnie si rozwijajce, ktrych podstawa jest pp.
  • Trzecim kosztem dla sprzedawcy jest koszt utraconych dowiadcze, koszt utraconej wiedzy na temat promocji, na rzecz wiedzy partnera, ktry j zdobywa, firma powoli staje si uzaleniona od PP. W wikszoci pp partner nie ma obowizku informowa firmy o wszystkich dziaaniach, ma woln rk, tak wic w przypadku znalezienia skutecznej metody promocji, firma nie musi si o niej dowiedzie.



Tomasz Urban
ebiznes.org.pl

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
 

NEWSLETTER

SONDA

Ktr prac wybierasz ?
 

STATYSTYKI

Użytkowników : 735
Pozycje : 46
Zasoby : 11
Odsłon : 125280

Praca - Kariera | Katalog Firm SEO | Wrocławski Katalog Firm | Biuro rachunkowe Wrocław | Praca - serwis informacyjny | Chałupnictwo praca w domu
IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego | Kredyty, konta bankowe | Praca w domu

Zarabianie w Internecie
| Mój Biznes | Praca dla Ciebie | Praca - Top 100
Kominki 24 | Nauka Jazdy | Gerda | Zabawki | Kominki | Kredyty | Praca | IKE | Zabawkowy zawrót głowy | E-KIOSK, prasa, książka, e-booki